Redoing the neon

Do you have a project going or will you be starting a project here very soon and just want to keep a log of everything you and when? Share with everyone every step of the way what sort of progress you are making on your project.
Locked
glasswars
2GN Veteran
Posts: 5476
Joined: Fri Jul 07, 2006 4:30 pm
Location: NNJ

Post by glasswars » Sun Dec 14, 2008 11:57 pm

LaidNeon wrote:lets just say its not gonna be the easy way of just welding in the back door
sounds good. are you gonna do anything about extending the length of the front doors and taking out the center frame(moving it back)?
thisishalcyon.com
@halcyonphoto

User avatar
LaidNeon
2GN Member
Posts: 3080
Joined: Thu May 13, 2004 2:13 am
Location: Pasadena, Tx
Contact:

Post by LaidNeon » Mon Dec 15, 2008 12:06 am

Extending the front doors about a foot & obviously moving the B piller back. i will be adding a roll cage, but it will be for support & hidden behind the interior panels
- Dan

theTeejmiester
2GN Member
Posts: 2107
Joined: Thu Dec 20, 2007 5:05 pm
Location: klamath falls oregon

Post by theTeejmiester » Mon Dec 15, 2008 12:17 am

:shock: :shock: :shock: ...........2dr......no fucking way.......... :shock: ............
Ziptie's come in handy when a prostitute gets mouthy or reluctant
*eye twitches*
I like people who BUY a 10 sec car and then brag about it. Thats like hiring someone to bang your wife and then bragging about the kid

User avatar
LaidNeon
2GN Member
Posts: 3080
Joined: Thu May 13, 2004 2:13 am
Location: Pasadena, Tx
Contact:

Post by LaidNeon » Mon Dec 15, 2008 12:23 am

Image
- Dan

theTeejmiester
2GN Member
Posts: 2107
Joined: Thu Dec 20, 2007 5:05 pm
Location: klamath falls oregon

Post by theTeejmiester » Mon Dec 15, 2008 12:26 am

:shock: oh....my.....god......i bow to thee oh neon god!!!!
Ziptie's come in handy when a prostitute gets mouthy or reluctant
*eye twitches*
I like people who BUY a 10 sec car and then brag about it. Thats like hiring someone to bang your wife and then bragging about the kid

User avatar
LaidNeon
2GN Member
Posts: 3080
Joined: Thu May 13, 2004 2:13 am
Location: Pasadena, Tx
Contact:

Post by LaidNeon » Mon Dec 15, 2008 12:28 am

Lol thats not how the neon will be painted either
- Dan

patiofurnituregt
2GN Member
Posts: 360
Joined: Tue Feb 12, 2008 3:05 am
Location: Clackamas, OR

Post by patiofurnituregt » Mon Dec 15, 2008 12:30 am

Extend the doors by a foot... :shock:
The door will be huge!

The concept is cool tho.. :thumbup:
"Torque Happens...unless you drive a Honda"

"In the road of life there are many tempting parking places"

theTeejmiester
2GN Member
Posts: 2107
Joined: Thu Dec 20, 2007 5:05 pm
Location: klamath falls oregon

Post by theTeejmiester » Mon Dec 15, 2008 12:31 am

what are you thinking with the paint?,come on tell us
Ziptie's come in handy when a prostitute gets mouthy or reluctant
*eye twitches*
I like people who BUY a 10 sec car and then brag about it. Thats like hiring someone to bang your wife and then bragging about the kid

User avatar
LaidNeon
2GN Member
Posts: 3080
Joined: Thu May 13, 2004 2:13 am
Location: Pasadena, Tx
Contact:

Post by LaidNeon » Mon Dec 15, 2008 1:07 am

theTeejmiester wrote:what are you thinking with the paint?,come on tell us
Single Color with pin stripping, keepin it Retro
patiofurnituregt wrote:Extend the doors by a foot... :shock:
The door will be huge!

The concept is cool tho.. :thumbup:
in order for it to look right, it has to be stretched
- Dan

glasswars
2GN Veteran
Posts: 5476
Joined: Fri Jul 07, 2006 4:30 pm
Location: NNJ

Post by glasswars » Mon Dec 15, 2008 1:15 am

Damn man! True A+ work you are going to do. What are you going to do about glass then? Custom?
thisishalcyon.com
@halcyonphoto

theTeejmiester
2GN Member
Posts: 2107
Joined: Thu Dec 20, 2007 5:05 pm
Location: klamath falls oregon

Post by theTeejmiester » Mon Dec 15, 2008 3:43 am

retro is cool as fuck,your build and many builds on vwvortex have made me relize that my "hotrod" passion i had when i was a kid is not just for older cars,it can be sick if done right n even some of the newest cars.love your ideas :thumbup:
Ziptie's come in handy when a prostitute gets mouthy or reluctant
*eye twitches*
I like people who BUY a 10 sec car and then brag about it. Thats like hiring someone to bang your wife and then bragging about the kid

hybrid-Srt2001
2GN Member
Posts: 2759
Joined: Mon May 28, 2007 6:06 am
Location: reno/cali
Contact:

Post by hybrid-Srt2001 » Mon Dec 15, 2008 5:44 am

i think it would look sick if you could make the glass look seamless between the door and where the back door used to be.

NeonOn19s
2GN Member
Posts: 2074
Joined: Mon Nov 07, 2005 11:44 am
Location: Spring,TX

Post by NeonOn19s » Mon Dec 15, 2008 11:01 am

wow I didn't see this comming.... I might have to drive down there to see it in person.
| Nathan |
Image


Official "I'm Going to Drive My Neon til it Dies" Club Member # 72
Semper Fi!!! USMC

User avatar
jetas
2GN Member
Posts: 1908
Joined: Sat Dec 01, 2007 3:57 pm
Location: Killa Cali

Post by jetas » Mon Dec 15, 2008 11:44 am

Dam that shit guna be crazy. Post progress pics dammet
-J.J. | Official I sold my Neon Member #008
86.5 Nissan Hardbody LB- will be for sale soon...

1989 Yota PU- "Tammy" -Rest In Pieces...

2000 Plym Neon- "Stacy" -Sold 3/25/09 =(
Ntyvirus1 wrote:im debadged so i just drive a gray thing.

supertrick_05
2GN Member
Posts: 4225
Joined: Thu Jul 21, 2005 9:09 pm
Location: Duluth, MN
Contact:

Post by supertrick_05 » Mon Dec 15, 2008 12:09 pm

Yeeeeessssssss...it's gonna be fuckin killa yo! I can't wait to see this thing!
-Brodie
Image
2002 Dodge Neon ACR - Needs LOTS of love, but I'm gonna slowly get her to where she deserves to be :)

User avatar
neonEX
2GN Member
Posts: 106
Joined: Sun Sep 03, 2006 11:27 am
Location: Qu?bec
Contact:

Post by neonEX » Mon Dec 15, 2008 2:37 pm

Yoohoo! A 2 doors 2gen! I can't wait to see that car after the surgery. :shock:
Dodge Neon EX 1996 SOHC (R.I.P.) ---> 15.6@89mph

Dodge Neon R/T 1998 (SOLD!) ---> 15.4@87mph

Dodge SX 2.0 Sport SRT Design 2005 ---> 16.4@83mph

Dodge Neon EX 1998 (new car!) ---> 14.5@96mph

http://neonex.monchar.com

Image

bstc00
2GN Member
Posts: 1505
Joined: Wed Aug 29, 2007 9:55 pm
Location: auburn hills

Post by bstc00 » Mon Dec 15, 2008 2:55 pm

thats way to cool. I cant wait to see it. :thumbup:

glasswars
2GN Veteran
Posts: 5476
Joined: Fri Jul 07, 2006 4:30 pm
Location: NNJ

Post by glasswars » Mon Dec 15, 2008 2:58 pm

are you gonna be done in time for carlisle? are you gonna come this year?
thisishalcyon.com
@halcyonphoto

lexeon
2GN Member
Posts: 369
Joined: Wed Oct 04, 2006 2:41 pm

Post by lexeon » Mon Dec 15, 2008 6:58 pm

wow dude... you know its funny some of my body guys ran this by me about a week ago and we were 'thinking' about it for my 09 season... keep us updated and ill do the same
Image

sxxxt
2GN Member
Posts: 1667
Joined: Tue Oct 16, 2007 7:43 am

Post by sxxxt » Wed Dec 17, 2008 3:05 am

so are you gonna weld the back doors in and cut the pillars out and move them back or are you gonna make ur own pillars. im not wanting to do this but iv thought how the process would work.

User avatar
z3roneo
2GN Member
Posts: 3543
Joined: Mon Jan 31, 2005 12:08 am
Location: Humble,Tx
Contact:

Post by z3roneo » Wed Dec 17, 2008 4:40 pm

Yup... Dan you have officially lost your mind :lol: jk...

Hey just wanted to let you know that theres a 2dr 1gn (ryans old neon) thats sitting at the shop collecting rust and if you need to use the doors, the B-pillars, or anything your more then welcome to grab and take... Think that'll help you out a bit... :thumbup:
2000 2.4L Turbocharged Neon (The Monster)
2005 5.7L Hemi Jeep Grand Cherokee (SRT8 Clone)


Image

neonpla
2GN Member
Posts: 2571
Joined: Tue Aug 03, 2004 2:27 am
Location: Killeen, TX

Post by neonpla » Fri Dec 19, 2008 11:26 am

Dan, looking great bro.

I called and left a message I got some work i need done, call me back so we can get some numbers in the air. Thanks.


looks great by the way.
2008 Jeep Wrangler Unlimited
2005 Dodge Neon SRT4

supertrick_05
2GN Member
Posts: 4225
Joined: Thu Jul 21, 2005 9:09 pm
Location: Duluth, MN
Contact:

Post by supertrick_05 » Sat Dec 20, 2008 9:34 am

^ HEY! Leave Dan alone so he can start working on his own shit!!!!!!





:lol: :lol: :lol:
-Brodie
Image
2002 Dodge Neon ACR - Needs LOTS of love, but I'm gonna slowly get her to where she deserves to be :)

01neon01
2GN Member
Posts: 195
Joined: Sat Sep 08, 2007 9:41 pm
Location: los angeles

Post by 01neon01 » Sat Dec 20, 2008 10:15 am

Holy omfg batman!! I want to see this done soo badly now. I want one lol
AEM CAI
60mm TB
UPD

User avatar
sidepipe87
2009 Silver Contributor
Posts: 9491
Joined: Fri May 30, 2008 5:35 pm
Location: Pittsburgh, PA
Contact:

Post by sidepipe87 » Sat Dec 20, 2008 4:06 pm

wow that's gonna be awesome. I'm curious about the glass, and when its gonna be done!
PM me for your 03+ PCM SKIM/VIN flashing needs. Neon PCMs Plus

LilSparkPlug
2GN Veteran
Posts: 12206
Joined: Thu Jan 10, 2008 4:49 pm
Location: RI

Post by LilSparkPlug » Sun Dec 21, 2008 2:35 pm

Seems like a pretty sweet idea. And if anyone can pull it off Dan, you can :)

Speeder
2GN Member
Posts: 772
Joined: Sun Dec 28, 2008 9:28 pm

Post by Speeder » Mon Jan 12, 2009 7:16 pm

i just when though the last 9 pages and fanastic job
-Adam
2010 Jeep Liberty
2003 Dodge Neon SXT ATX SOLD :mopar: :eekdance:

User avatar
LaidNeon
2GN Member
Posts: 3080
Joined: Thu May 13, 2004 2:13 am
Location: Pasadena, Tx
Contact:

Post by LaidNeon » Mon Jan 12, 2009 10:58 pm

Thanks everyone, expect some updates soon. Im in orlando, fl on vacation at disney world with the in-laws. I'll be back at work on the neon sunday when I get home home. I finally got my driveway cleared of other people's projects & im finally anxious to get back on the neon again!!
- Dan

theTeejmiester
2GN Member
Posts: 2107
Joined: Thu Dec 20, 2007 5:05 pm
Location: klamath falls oregon

Post by theTeejmiester » Tue Jan 13, 2009 5:36 am

oh yeah,updates :twisted: bout damn time slacker...... :rofl: cant wait to see what is going on :thumbup:
Ziptie's come in handy when a prostitute gets mouthy or reluctant
*eye twitches*
I like people who BUY a 10 sec car and then brag about it. Thats like hiring someone to bang your wife and then bragging about the kid

NeonOn19s
2GN Member
Posts: 2074
Joined: Mon Nov 07, 2005 11:44 am
Location: Spring,TX

Post by NeonOn19s » Thu Jan 15, 2009 9:41 pm

thank god he is starting back up on this.
| Nathan |
Image


Official "I'm Going to Drive My Neon til it Dies" Club Member # 72
Semper Fi!!! USMC

Locked

Return to “Progress/Project Log”